AstronomiaScienza

Un pianeta gigante hà scupertu in orbita vicinu à a stella nana

Questa scuperta puderia causà à l'astrònomi di rivalutà a furmazione di i pianeti.

L'astrònomi anu scupertu un pianeta simile à Ghjove chì orbita vicinu à una piccula Stella Rossa. Sti picculi astri rossi sò trà i più cumuni in l'universu, postu chì rapprisentanu più di 70% di stelle in u nostru cosimu. U stelle rosse sò carattarizati da u fretu è u picculu; currispondenu ancu à un quintu di u nostru sistema sulare, sò massicci cum'è u sole, ma 50 volte più fosche. Ancu se ci sò stelle rosse in gran numaru, si stima chì solu u 10% di l'esopianeti venenu in orbita nant'à ste stelle.

Durante u prucessu di ricerca, l'astrònomi anu analizatu a stella nana rossa vicina chjamata GJ 3512. Anu scupertu chì sta stella, chì hè à circa 31 anni luce da u nostru pianeta è a so dimensione hè ottu volte più chjuca di u sole è ancu s'ella hà una grande luminosità, ùn s'assumiglia tantu à u sole.

Cet pianetachjamatu GJ 3512b Risulta esse un gigante di u gasu chì hè statu scupertu inaspettatamente durante un'inchiesta in corso da l'osservatori astronomici di Calar Alto, Montsec è Sierra Nevada in Spagna assemi à l'Osservatoriu Las Cumbres in California. 

GJ 3512b si hè rivelatu assai più grande di ciò chì hè statu determinatu à a prima scuperta. A stella GJ 3512 hè solu 250 volte più grande di u pianeta GJ 3512b.

Più scuperte è ipotesi

I scienziati anu suggeritu chì forse un altru pianeta di dimensioni tamanti puderia avè una volta intornu à a stella GJ 3512b; Perchè l'orbita allungata di a stella cù u pianeta gigante scupertu indica chì questu pianeta à un certu puntu di a so esistenza, hè intrutu gravitaziunalmente in un tiru di guerra cun un altru pianeta enorme chì era allora espulsu da u sistema interstellare.

Per avà, i circadori cuntinueghjanu à seguità è studià sta pianeta scuperta è prevedenu di cuntinuà à analizà circa 300 stelle nane rosse in più per cuntinuà à truvà esopianeti.

I scienziati brevettanu a creazione di un sistema per raccoglie i detriti spaziali

Lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu. campi, nicissarii sò marcati cù *

Stu situ utilizeghja Akismet per reducisce u puzzicheghju. Sapete ciò chì i dati di i vostri dati è processatu.