AstronomiaScienza

A prima onda di scossa interplanetaria hè dighjà misurata!

A missione magnetosferica Multiscale hà pagatu misurendu a prima onda di scossa

A NASA attraversu a missione Magnetospheric Multiscale hà fattu a prima misurazione di un'onda interplanetaria, dopu avè passatu quattru anni in u spaziu. L'onde di scossa sò fatte di particelle è ghjittate da u sole. Grazie à a sonda spaziale Magnetospheric Multiscale chì era à u mumentu ghjustu è in u locu ghjustu per fà stu grande ritrovu.

Queste onde sò qualcosa di stranu, cum'è un tipu di scontru senza collisione, in u quale tutti i tipi di particelle trasferenu energia per mezu di campi elettromagnetichi. St'avvenimentu hè estremamente stranu, però, pò accade in tutti l'universi esistenti; accadenu ancu in parte cum'è i buchi neri, supernova, o stelle luntane.

A missione MMS (multiscala magnetosferica)

Sta missione hè incaricata di studià è pruvà à misurà eventi strani per capisce altri fenomeni in l'universu. Isse onde cumincianu cù u sole, chì rilascia particelle chjamate "U ventu sulare", chì ponu vene in dui tippi; veloce è lentu.

Questa onda si sviluppa quandu una corrente d'aria rapida riesce à superà una più lenta creendu una onda di scossa chì si espande da tutti i lati. Cum'è l'8 di lugliu 2018, induve sta missione hà riesciutu à catturà cù diversi strumenti una collisione interplanetaria mentre passava vicinu à noi, a terra; cù questi dati è grazia à l'Investigazione Veloce di Plasma, chì hè un strumentu chì pò misurà ioni fora di l'elettroni intornu à a nave MMS finu à 6 volte à a seconda.

Per via di i dati ch'elli anu pussutu vede l'8 di ghjennaghju, anu rimarcatu un inseme di ioni in modu chì pocu dopu un altru furmatu da ioni chì eranu vicinu à a zona s'avvicinò; Analizendu tuttu què i scentifichi anu trovu prove di qualchì trasferimentu d'energia postu chì questu hè statu risuscitatu versu l'anni 80.

I scienziati speranu solu di scopre l'onde più debule postu chì queste sò e più rare è menu intese, truvà onde cume queste puderia aiutà à apre un novu quadru di fisica di shock.

Lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu. campi, nicissarii sò marcati cù *

Stu situ utilizeghja Akismet per reducisce u puzzicheghju. Sapete ciò chì i dati di i vostri dati è processatu.