Tecnulugia

E leggi di Newton "facili da capisce"

Per u studiu di u muvimentu sò aduprati cum'è basa E lege di Newton. Stabilisce e relazioni trà muvimenti è forze.

In queste leggi sò spiegati i fenomeni di a natura in quantu à u muvimentu. Osservendu a natura, u principiu di inerzia hè statu ghjuntu, quandu si osserva chì i corpi chì sò in muvimentu a mantenenu da per sè senza esse spinti da nimu.

L'inerzia di un corpu pò esse superata esercitendu una forza annantu, u corpu presentendu una accelerazione. A seconda legge stabilisce a relazione per determinà l'accelerazione chì un corpu sperimenta sottu l'azione di una forza.

Esse u E trè leggi di Newton, e basi di a meccanica, sò esposte, in modu semplice, questi principii: di inerzia, di massa è u principiu di azzione è reazione, cù esercizii faciuli da capì.

CUNCETTI BASICI "per capisce e lege di Newton"

Missa:

A massa di un corpu hè a quantità di materia chì a cumpone. Hè misuratu in chilogrammi (kg) o libbra (lb). [1]

Movimentu:

Cambiamentu di pusizione di un corpu, rispettu à un sistema di riferimentu. [due]

Muvimentu di linea uniforme:

Hè quellu muvimentu di un corpu à velocità costante (magnitudine è direzzione), cù un percorsu drittu. [3]. Vede a figura 1.

Auto in Movimentu Rettilineare Uniforme
citeia.com (fig 1)

Accelerazione:

Cambiamentu di a velocità di un ughjettu per unità di tempu.

Forza:

Azione esercitata da un corpu nantu à l'altru, producendu muvimentu o deformazione.

New Law's First Law "Principiu di Inertia"

L'inerzia hè a pruprietà di a materia, da a quale, se un corpu hè in muvimentu, tende à continuà à muoversi, s'ellu hè in riposu tende à stà in riposu. Vede a figura 2. Più grande hè a massa di un corpu, più grande hè a so inerzia.

citeia.com (fig 2)

U principiu di inerzia, stabilitu da Isaac Newton, postula chì "sì nisuna forza agisce nantu à un corpu, o parechje forze chì si cancellanu trà di esse, allora u corpu hè in riposu o in un muvimentu rettilineu uniforme". [4]. Vede a figura 3.

Primu Esempiu di Lege di Newton
citeia.com (fig 3)

A sensazione spiacevuli in u stomacu chì si sente quandu un ascensore parte di colpu, hè duvuta à l'inerzia, à a resistenza di u corpu à move. L'inerzia hè ancu osservata quandu u cunduttore di un veìculu accelera è i passeggeri di u veìculu s'inclinanu indietro, se u cunduttore frena di colpu, i passeggeri si inclinanu in avanti, tendendu à cuntinuà cù u muvimentu ch'elli avianu.

Second Law di Newton "Principiu di Mass"

Per superà l'inerzia di un corpu, una forza pò esse applicata. A seconda lege di Newton stabilisce a relazione trà a forza applicata, a massa di l'ughjettu è l'accelerazione ch'ella acquista.

In a figura 4, avete dui cavalli chì esercitanu a stessa forza nantu à un carrettu, ma in u carrettu à destra ci hè più massa, allora u carrettu si muverà più lente, cù menu accelerazione.

Più grande hè a forza applicata, menu accelerazione
citeia.com (fig 4)

In figura 5, ci sò dui carretti chì anu a stessa massa. Una forza più grande hè esercitata nantu à u carrettu à a diritta postu chì hà dui cavalli, cusì u carrettu si sposta cù una accelerazione più grande di quellu à manca.

Più grande hè a forza, più grande hè l'accelerazione
citeia.com (fig 5)

A seconda legge di Newton dice chì "L'accelerazione chì un corpu acquista, sottu à l'azzione di una forza, hè direttamente prupurziunale à a forza in inversamente prupurziunale à a so massa". Vede a figura 6.

Seconda lege di Newton
Figura 6. Seconda Legge di Newton (https://citeia.com)

Eserciziu 1 Chì accelerazione acquista a vittura turchina di a figura 7 quandu hè tirata cù una forza di 2000 N? A vittura hà una massa di 1.000 kg.

2u eserciziu di dirittu di Newton
citeia.com (fig 7). Eserciziu 1

Solución:

Applicendu a seconda legge di Newton, l'accelerazione hè u quoziente trà a forza applicata è a massa di a vittura

formula a seconda lege di Newton
formula "a seconda lege di Newton"

Cusì a vittura averà una accelerazione di 2 m / s2. Per ogni secondu chì passa, a so velocità aumenterà di 2m / s.

Pesu di un ogettu

U pesu di un corpu hè a forza cù chì a terra u tira versu ellu. Se un ogettu hè calatu liberamente, acquista una accelerazione di circa 9,81 m / s2, cunnisciuta cum'è "accelerazione di a gravità (g)".

U pesu hè una forza chì hè sempre diretta versu a terra. Da a seconda lege di Newton, hè data da: Peso = mg

In ogni locu di u pianeta a massa di un corpu hè listessa, ùn varieghja micca, tuttavia, l'accelerazione di a gravità varieghja da un puntu à l'altru di a terra, dunque, u pesu varia ancu. Questu hè perchè a Terra si comporta cum'è se tuttu u so putere di attrazione fussi accumulatu in u so centru, più vicinu à u centru hè situatu, più grande hè a forza di attrazione, più grande hè u pesu. Vede a figura 8.

citeia.com (fig 8)

Eserciziu 2 Chì hè a massa di una donna chì pesa 600 N?

Solució

A seconda lege di Newton hè applicata per determinà u pesu di un corpu, cum'è mostratu in a Figura 9.

citeia.com (fig 9)

Eserciziu 3 Determinate u pesu di un omu chì a massa hè di 70 kilogrammi, quandu si trova in:

a) U mare. À u livellu di u mare l'accelerazione di gravità hè g = 9,81 m / s2
b) À u polu nordu, induve a gravità hè g = 9,83 m / s2
c) À l'equatore, cù g = 9,78 m / s2

Solució

A Figura 10 mostra u calculu di u pesu di l'omu à u livellu di u mare, à u polu nordu è à l'equatore. Postu chì a gravità hè diversa, i pesi sò diversi, ma a massa ferma custante.

esercitu 2a lege di Newton
citeia.com (fig 10)

Terza Legge di Newton "Principiu di Azione è Reazione"

A terza lege di Newton dice chì "Ogni volta chì un corpu esercita una forza (azzione) nantu à un altru corpu, reagisce cù una forza uguale è opposta applicata à u primu corpu". [5].

A terza lege di Newton
citeia.com (fig 11)

In a figura 11 stu principiu pò esse osservatu: quandu una persona nantu à a barca A spinge a barca B. Cù u remu, a barca B si sposta à diritta, mentre a barca A si sposta à sinistra per a forza di reazione di a barca B nantu à a barca A.

Eserciziu 4 Determinate a forza cù chì a tavula spinge u libru.

3u eserciziu di dirittu di Newton
citeia.com (fig 12)

Solución:

Per legge d'azione è reazione (terza legge di Newton), a forza esercitata da u libru nantu à u tavulinu hè listessa à a forza esercitata da a tavula nantu à u libru, solu hè in a direzione opposta. Postu chì e magnitudini di e forze sò di listessa magnitudine, ma in a direzione opposta, a somma di e forze hè nulla è u libru ferma à u riposu (prima lege di Newton). Vede a figura 13.

Eserciziu di Terza Legge di Newton
citeia.com (fig 13)

CUNCLUSIONI:

El principio de inercia establece las relaciones entre los movimientos y las fuerzas que se aplican sobre un cuerpo. Si la fuerza es nula, el movimiento es rectilíneo y uniforme, o el cuerpo se mantiene en reposo. Si la fuerza sobre el cuerpo no es nula hay una aceleración (cambio de velocidad).

El principio de masa, la segunda Ley de Newton, establece la relación entre la fuerza aplicada, la masa del objeto y la aceleración que experimenta. La aceleración es directamente proporcional a la fuerza aplicada, e inversamente proporcional a la masa del cuerpo.

El principio de acción y reacción, o tercera Ley de Newton, enuncia que la fuerza ejercida de un cuerpo A sobre un cuerpo B, es igual en magnitud y opuesta en dirección a la ejercida por el cuerpo B sobre el cuerpo A.

RIFERENZE:

[1][2] [3][4] [5]

Lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu. campi, nicissarii sò marcati cù *

Stu situ utilizeghja Akismet per reducisce u puzzicheghju. Sapete ciò chì i dati di i vostri dati è processatu.